torsdag 6. november 2008

Hva er privat?

I løpet av de siste årene er det mange personelige opplysninger som har blitt lagt ut på internett til andres gjennomsyn. Her er det sannsynligvis mange ulike meninger om hva som aksepteres og ikke, men her skal du i hvert fall få lese min.

Først og fremst vil jeg fortelle til dere som leser dette innlegge at DERE har et ansvar for dere selv. Det vil si at det kanskje er lurt å tenke seg om to ganger før du opprettet en profil på Facebook. Når du oppretter en profil på Facebook er alltid sjansen der, for at andre legger ut bilder av deg uten å høre med deg først. Dette burde man ha hatt en slags godkjenning på spør du meg. Disse opplysningene man legger ut SELV kan man ikke klandre andre for. Her setter hver person sin egen grense. Der man ikke kan bestemme selv er for eksempel skattelistene. Jeg mener at staten ikke burde legge ut såpass personelige opplysninger uten at personen samtykker.

2 kommentarer:

LK sa...

Sjelden jeg kan si meg så enig som nå! Man må definitivt ta ansvar selv, men det må jammen myndighetene også! Det er mye jeg aldri ville ha godkjent!

Synne sa...

Enig med deg, jeg. Spesielt det med skattelistene... Jeg syns det er privat hva man tjener, og derfor blir det litt feil at hele Norge kan se hva du tjener... :)