Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

tirsdag 21. oktober 2008

Workshop og jungelboken!


Forrige fredag var en av de dagene vi ikke skulle tilbringe på skolen. I utgangspunktet er jeg veldig positivt innstilt når man skal vekk fra skolen, men denne gangen skulle det inneholde dans... Dette er den største interessen jeg har..:P Men til min store overraskelse var dette faktisk ganske gøy!
Før vi så den nye oppsetningen av jungelboken fortalte Adil, vinner av dansefeber og Mowgli i jungelboken, om ham og sin oppvekst. Dette fant jeg interessant, spesielt siden det virket som om han hadde en vanskelig oppvekst, men han har kommet veldig godt ut av det. Jeg lærte også at det er lurt å ha en positiv innstilling, og det verste som kan skje om du prøver noe du aldri har gjort før er at du finner ut at det ikke er noe for deg. Jeg lærte også hvordan nordmenn med annerledes hudfarge tolker seg selv i forhold til samfunnet. Det tror jeg er viktig å vite for hvordan man oppfører seg mot personen.

Teater har jeg tidligere ikke hatt noen stor interesse for heller, men etter foredraget til Adil gledet jeg meg. Og forestillingen innfridde til mine nye forventninger! Akkurat det at gode, gamle teaterstykker blir oppdatert syns jeg er veldig bra, og er 99% av grunnen til at jeg likte oppsettet. Det tror jeg er viktig for å tiltrekke dagens ungdom til teateret.
Det med å ta med dans og sang syns jeg er helt genialt. Dette får en til å våkne opp, og for min del syns jeg det å SE på hip hop og breakdance er utrolig gøy! Jeg ble faktisk inspirert til å lære meg triks som Adil, selv om jeg ikke kommer til å klare det:P Om det kun hadde vært skuespill kunne det lett blitt for ensformig, og i hvert fall jeg ville nok mistet konsentrasjonen. Så til alle dere ”særinger” som vil ha alt akkurat slik som det alltid har vært: tenk over hvordan nyere generasjoner kan like teateret bedre!
Bildet finnes her.
Link til det norske teateret finner du her.


1 kommentar:

LK sa...

Fint å se at du ble inspirert av teateret og workshop'en. Håpet mitt var at dere skulle få en opplevelse utenom det vanlige denne dagen, og det tror jeg de fleste av dere fikk.