Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

fredag 10. oktober 2008

Tanker om norskfaget

Jeg mener at norskfaget er mer variert nå enn tidligere, som gjør at det blir morsommere i timene. Det at vi har begynt med blogg tror jeg vil bli bra, siden det blir enda mer variasjon. Hva jeg tenker om blogging ved juletider er jo uvisst, men jeg vil tro det kan bli litt kjipt å legge ut sine personlige meninger så alle kan se dem. Inntil videre er jeg altså positiv til blogging, så lenge det ikke blir altfor personlig. Tidligere vi jeg si at norskfaget har vært ganske kjedelig og vi har lært ganske lite, men jeg vil starte med blanke ark på videregående. Om norskfaget vil jeg si at lærerne burde repetere grammatikk som de ser elevene sliter med. Dette gjelder både nynorsk og bokmål. På den forrige skolen jeg gikk på, gikk vi nesten aldri gjennom noe grammatikk, dette er nok litt dumt ettersom det sikkert er mange som er usikre på et eller annet tema innenfor norsken. I forhold til nynorsk tror jeg at norske elever hadde hatt bedre av å hatt flere timer med bokmål, slik at nivået på bokmål ville steget, enn å lære to forskjellige skriftspråk.

Ingen kommentarer: